tirsdag 19. februar 2008

Ubedne gjestar


Med utsikt frå Portafjellet mot Stongfjorden i skjul bak ein stein for vinden

Eg måtte diverre overgje meg i gjestane sin vald. Dei ville ikkje på dør so med ein gong. Eg har difor vandra mellom senga og sofaen i tre dagar, hosta, kremta og bræka, og prøvd å fått dei ut.. Dei har kome strøymande opp i alle slags slimete fasongar med lettare islett av brun- og gulfarge. Gjestar som slett ikkje høyrer heime nede i dei to midterste romma. Reine vårløysinga. Og eg som skulle ha to dagar ferie no...

No er visst ikkje vinterveiret, eller vårveiret, mykje å skryte av heller. Skodda heng heilt ned i ein blikkstille fjord, og det yrar jamt og trutt! Temperaturen er visst nesten tosiffra. Kvar vart skiføret av? Og eg som kjøpte nye fjellski i fjor... Nei, no har eg mest lyst å prøve pilkestonga på vårtorsken nedom huset. Men først må eg jage gjestane...ut...UT....UT!

Ser i avisa i dag at det er nokon som har fått merka vinden i fjellet. Hytta har visst stått lenge i fred.. Ja, det er det eg har sagt. Så ekstremt som det har blese i høgda i det siste har eg aldri opplevd før. Du skal ikkje mange hundre meterane opp før forholda er totalt annleis enn nede ved fjorden. Lasse V. si hytte vart jo teken av vinden her oppe òg for nokre år sidan...

Dei gjorde visst same erfaringa "ekspertane" som såg på og målte veir- og vindforholda i fjella på sørsida av fjorden i høve eventuell trassè for kraftlinja der. Du kan lese om det i konsesjonssøknaden for linja. Dei måtte visst opp i slike dimmensjonar på stolpane at det ikkje var rekningssvarande å ta denne vegen. For ikkje å snakke om isinga linjene måtte tåle.. (Dei kunne jo spurt meg...:-))

Når eg såg på den trapsa vindturbinen i Finnmark hin dagen tenkte eg med ein gong mitt.. Dei fleste veit vel kva eg meiner om den styggedommen her ute på kysten. (Først tok dei alle elvane og vatna og demde opp - no skal dei rasere kysten i tillegg)! Dei skal jammen få køyrt seg vindturbinane i framtida hvis dette ekstremveiret tiltek. Ekspertane seier jo at vi berre har fått oppleve forsmaken på kva framtida vil bringe. Ein kan jo bli sjukare av mindre..!

Ingen kommentarer: