lørdag 19. januar 2008

Skremselspropaganda


mms bilder frå Skylefjellet i dag. Full storm og store nedbørsmengder?

Bt.no og andre medium melde i går om full storm på kysten og store nedbørsmengder i helga. Det var visst ikkje håp verken for lørdag eller søndag... Inneveir! Dei oppmoda folk om å finne fram bøker og tv-program for helga og benke seg framfor peisen.

Vel, flyg takplatene rundt øyra på ein, er det forståeleg med ei åtvaring. Men det er langt frå full storm og store nedbørsmengder, som dei stadig melder, til kulingen og litt skvetting som vi har nesten kvar dag.

At ein melder at folk bør å halde seg innandørs...Det er til å le av! Det minner meg litt om den katten vi hadde i Dale i gamle dagar. Han snudde alltid på dørgotta og ville inn igjen - uansett veir. Kan han ha tenkt som so, katten, at anten var det for kaldt, for vått, for mykje vind, for varmt eller fare for solstikk....? Skal ein oppfordre folk til å oppføre seg som denne katten, vart det nokre sidrompa vesen ut av oss og få naturopplevningar.

Ja, for noko tull. Nok ein gong smør mediafolka grundig på skriveria sine. Eg har alltid høyrt at dalingar overdriv, men dette blir småtteri i forhold til nyheitskanalane no til dags. Men, det er sikkert antal klikk på historiene i nettavisene som tel. Og mindre sannheitsgehalten i det som står der? Sensasjonar er viktige, og folk er interessert i veir..Og jo værre det er, jo betre er det! Då har folk noko å snakke om! Vel, no går eg visst i same fella sjølv...:-)

Eg er iallefall glad for at eg slepp å planlegge så nøye for å komme meg på tur. Eg har alt eg treng av flott natur, fjell og fjord utanfor stovedøra. Det er fort gjort å kle seg, same kvar eg skal. Men for andre, som treng å planlegge for turopplevelsane, og gjerne må reise eit stykke for å nyte naturen, er det tragisk med desse veirmeldingane. Mange øydelegg heilt sikkert flotte naturopplevingar på grunn av overdrivne veirmeldingar som ikkje held mål.

Eg kom meg iallefall opp på Skylefjellet igjen i dag. Er jo ikkje så lange turen. Det er mest for trimmen sin del. For at formen er intakt til lengre turar innimellom og seinare i vinter...Men, slik veiret vart, var det idiotisk å ikkje ha pakka sekken med klær og litt niste, og gjort meir ut av det. Å gå over lengre avstandar med lite og sveitte klede blir berre håplaust i vinterfjellet. Det er iskaldt på toppane! Isande vind som går gjennom marg og bein! Du er nøydd å vere skikkeleg utstyrt. Det går ikkje an å gå lenger hvis veiret blir bra, når nødvendig utstyr og tørre og varme klede ligg att heime. Her spelar overdrivne, skremselsmeldingar om veiret inn som ein viktig faktor...! Og det irriterer meg....!

Eit par ord om turen i dag. Som de ser av bilda vart det ein flott tur. Mesteparten av snøen var forsvunnen fredagen. Fleire plassar var det lett å gå utanom værste fonnene. Det er flott å ta seg fram på ranane og forkastningane.

Eg såg att spora mine frå "heisaturen" torsdagskvelden mange stadar. Hadde i grunn ikkje bomma så gale på stien likevel den kvelden, sjølv om han var umogeleg å sjå. Dei plassane eg var ute av kurs, var eg hamna til høgre kvar gong! Greitt å ha i minne i framtida...

På toppen bles det litt, som normalt... Og trur du ikkje sola stakk gjennom og helste på òg! Kjempeflott vinterdag i fjellet ved kysten....


Skylefjellet 190107

Ingen kommentarer: